Je nutnost pro inzerci na Google Nákupech připojení přes https?

Během února 2016 Google aktualizoval podmínky pro službu Google Merchants. Upravené podmínky mají vliv na tvorbu placených reklam a reflektují zvýšení bezpečnosti uživatele při prohlížení webových stránek či nákupu v e-shopu. Toto zajistí právě zabezpečené připojení (https), které je chráněné šifrováním SSL s platným certifikátem protokolu SSL.

Podle Google by měla být zajištěna taková bezpečnostní opatření, která ubezpečí uživatele o tom, že data při zpracování plateb, transakcí a veškerých osobních údajů budou obchodníkem dostatečně zabezpečená a nemohou být odposlouchávána či jinak zneužita. 

Pro provozovatele webových stránek či e-shopů toto v praxi znamená, že pokud chtějí využívat produktové reklamy, budou muset uživateli bezpečné prostředí poskytnout, a to jinak než prostřednictvím zabezpečeného protokolu https není možné.

Zakoupení SSL certifikátu stojí od několika set korun ročně po několik tisíc (záleží podle druhu certifikátu). Koupě na více let se vyplatí, roční poplatek se běžně snižuje.

Aby web nebo e-shop splňoval všechny požadavky a byl správně nastaven, je potřeba nejen zakoupit certifikát, ale nastavit jej na serveru, zkontrolovat načítání všech skriptů (musí být pomocí https), měřící kódy (včetně Google Analytics), všechny marketingové kampaně, poupravit zpětné odkazy, zajistit správné přesměrování a celkově veškerou komunikaci pohlídat již přes zabezpečené připojení.

https jako nutnost?


Potřebujete nastavit SSL certifikát pro Váš web či eshop? Napište nám!