Co znamená „responzivní web“?
Webové technologie se vyvíjejí stejně rychle, jako moderní zařízení. Internetové prezentace se už nezobrazují pouze na starých monitorech, ale na smartphonech, tabletech, nejrůznějších rozlišení netbooků, notebooků a laptopů. A proto vznikla potřeba responzivního zobrazení = tedy takového, ve kterém se webová prezentace přizpůsobí formátu displeje tak, aby byla nejlépe čitelná, srozumitelná a jednoduše ovladatelná.
Proč je důležité mít responzivní web?
- Roste počet zařízení, na kterých web musí být vhodně zobrazený. Nikdo rád nezoomuje – na malém displeji by se web měl zobrazovat a ovládat jinak, než na klasickém desktopu.
- Smartphony a tablety jsou součástí nákupního procesu. Zákazníci využívají mobilní zařízení k vyhledávání informací i přímo k nákupu zboží či objednání služby.
- Rychlost načítání je důležitým faktorem. U smartphonů a tabletů je předpoklad, že se připojují přes mobilní internet. Veškerá zbytečná data (například prvky vhodné pro zobrazení na desktopech) nejen že zbytečně ubírají z datového balíčku, ale i zdržují načtení a vykreslení. Vykreslení „nad zlomem“ obrazovky by mělo být do jedné vteřiny, jinak je velice pravděpodobné, že klient odejde.
- Navigační prvky se velice liší. Desktopová verze ovládaná myší a klávesnicí se oproti mobilní verzi, ovládáné prstem, ovládá jiným způsobem a je třeba spoustu prvků webu přizpůsobit. Tlačítka musí být dostatečně veliká, aby se na ně dalo kliknout. Velikost fontů by měla být velká, aby návštěvník vše viděl a nemusel zoomovat. Oblíbenou chybou jsou například vyskakovací okna s fixní šířkou, která na menších displejích uhýbají a ani nejdou zavřít.
- Není potřeba mít rozdělený web na desktopovou verzi a mobilní, které běží na dvou URL adresách. Není pak potřeba řešit duplicity, správná přesměrování apod.
- Zvýhodnění ve fulltextovém vyhledávání na mobilních zařízeních na Google
- Sociální sítě významně ovlivňují návštěvnost webu. Pravidelné publikování kvalitního obsahu Vám přivede čtenáře a návštěvníky – a to právě ze smartphonů a tabletů, kde je tato činnost velice oblíbená.
Efektivita emailového marketingu bez responzivního webu klesá
Jestli je jedním z Vašich marketingových kanálů emailový marketing a nemáte responzivní web, vězte, že můžete být příjemně překvapeni po jeho zavedení vyšší úspěšností kampaně. Otevřených mailů ve smartphonech a tabletech je více než 40% z celkového počtu. Proto například zaslaná nabídka či newsletter, odkazující se na Váš web, může po prokliknutí na něj odradit klienta od další návštěvy nebo i konverze.