Internetový vyhledávač Seznam.cz v průběhu října 2016 spustil upgrade vyhledávacího algoritmu, nazvaný Page Quality, díky kterému se upřednostní ve vyhledávání stránky nejen relevantní, ale i uživatelsky přístupné a kvalitní.
Jaké jsou hlavní faktory:
- originální obsah stránky
- odbornost, důvěryhodnost
- jasně uvedené autorství stránky
- přehlednost, dobře promyšlená a vytvořená struktura stránky
- intuitivně uvedené kontaktní informace na webu (formulář, kontaktní údaje)
- celková oblíbenost webové stránky
Co z toho tedy plyne?
Asi jste již zaznamenali, že tyto faktory jsou hlavními faktory pro vyhledávání na Google a je dobře, že i Seznam jde s dobou. Nyní se umí vyhodnotit web, který se nejen líbí robotům, ale také skutečným návštěvníkům. Ti se na stránce musí snadno orientovat, najít hledané informace a pokud by Vás chtěli kontaktovat, měli by intuitivně najít jak.
Pokud tedy chcete držet krok před konkurencí, je dobré si zanalyzovat vlastní web, zda je po této stránce v pořádku. Záporné vyhodnocení by mohlo mít negativní vliv pro úspěšnost ve vyhledávání a samozřejmě nelze opomenout, že i přímo na Vašem webu ztrácíte své potenciální klienty.