Blogů i youtuberských kanálů začíná být na internetu opravdu plno a samozřejmě ne všechny jsou kvalitní a přínosné. Je to v módě a rozhodně to je jeden ze způsobů, jakými se o vás mohou lidé dozvědět a proměnit se ve vaše případné zákazníky. Jak to ale zaonačit, abyste se místo autority v oboru nestali terčem posměchu a místo důvěry zákazníku nezískali negativní recenze? Máte si psát firemní blog sami, nebo jej svěřit agentuře? Na tyto i další otázky se vám pokusíme zodpovědět v dnešním článku.
Zvládnu to lépe sám?
Psát a spravovat firemní blog na vlastní pěst se ve skutečnosti vyplatí jen málokdy. Musíte počítat s velkou časovou náročností a mít v zásobě alespoň 20 témat, o kterých víte, že jste schopni zpracovat. Jaké podmínky byste měli splňovat, aby se vám firemní blog, vedený vlastními silami vyplatil?
- Být opravdový nadšenec v oboru a vědět o něm první poslední. Navíc by vás mělo bavit o tom i psát.
- Dobře znát zákulisí vaší firmy, a hlavně i vaše klienty, abyste jim mohli na blogu servírovat to, co opravdu chtějí.
- Být připraven reagovat v diskusích a mít (slušné) odpovědi i na kritické připomínky.
- Mít čas a inspiraci publikovat přibližně 2 příspěvky týdně.
Pokud tyto podmínky splňujete, může vám firemní blog přinést opravdu hodně – nejen zlepšení pozic ve vyhledávání na vaše klíčová slova, ale také důvěru zákazníků k vaší značce a status odborníka v branži.
Má za mě psát agentura?
Pokud se necítíte na to psát firemní blog sami nebo nesplňujete podmínky uvedené výše, máte možnost svěřit správu firemního blogu do rukou agentury. Výhodou je, že ušetříte čas, a navíc budete mít jistotu, že příspěvky na vašem blogu jsou gramaticky a stylisticky správně. Nadto jsou tyto příspěvky připravovány již se záměrem podpořit některá vaše klíčová slova, a tím vylepšit vaše pozice ve výsledcích vyhledávání. Jelikož je ale agentura profík právě v tom, co dělá, nemůže být zároveň expertem i ve vašem oboru – proto bude dozajista potřebovat také součinnost z vaší strany. Co byste tedy v ideálním případě měli agentuře poskytnout:
- Kontaktní osobu, na kterou se agentura bude obracet s případnými dotazy z vaší praxe.
- Informace např. od vaší zákaznické podpory o nejčastějších dotazech vašich zákazníků.
- Autentické fotky (ať už produktové, dokumentační nebo „před a po“).
- Textové podklady a materiály k produktům.
- Informace o dění ve vaší firmě (takové, které se hodí pro zveřejnění online) nebo aktuality z vašeho oboru.
Pokud budete v tomto ohledu agentuře k dispozici, nic už nebrání tomu, aby vznikaly zajímavé a relevantní články, obsahující pro zákazníky přínosné informace.
Co když nechci ani jedno?
Samozřejmě, že firemní blog nemusí mít úplně každá společnost na světě. Je možné, že nemáte čas nebo nechcete investovat další peníze. Nebo nemáte dostatek témat, o kterých psát. To je v pořádku. Chybou by však bylo mít na webových stránkách sekci s články nebo aktualitami, která bude obsahovat dva krátké příspěvky, datované někdy do roku 2014. To pak vyvolává dojem, že vaše firma stagnuje a nevyvíjí se.
Chcete pro svou firmu kvalitní blog se čtivými příspěvky? Napište nám, nebo zavolejte a určitě se domluvíme!