Možná jste se setkali s názorem, že je Facebook přežitek, že ho za chvíli stejně zruší nebo smažou. Opak je ale pravdou – Facebook je i dnes nejsilnějším sociálním médiem a třetím nejsilnějším vyhledávačem!
Patrně bychom měli ještě uvést na pravou míru rozdíl mezi firemním a osobním facebookovým profilem: Ten nejzásadnější je v tom, že osobní profil nelze využívat k placené propagaci – ten slouží primárně k nekomerčním účelům.
1. Oslovíte širokou masu potenciálních zákazníků
miliardy aktivních uživatelů za měsíc – takové jsou poslední statistiky Facebooku. Ačkoli je logicky neoslovíte úplně všechny, potencionální okruh možných nových vazeb je pořád velmi široký. Založení Facebookové stránky je zdarma – jazýček vah tedy jasně ukazuje PRO Facebook.
2. Propagujete své zboží a služby
Velmi snadno si můžete vytvořit segmenty prodávaného zboží či nabízených služeb a propojit je odkazem přímo na váš web. Opět vás to nebude stát ani korunu.
3. Levná placená propagace
V porovnání s ostatními formami placené propagace na internetu vychází facebooková reklama výrazně levněji. A má další pozitivní dopad v šíření od placených fanoušků na jejich přátele a tak dál.
4. Jste v přímém spojení se svými zákazníky
Na Facebooku můžete být daleko méně formální než na webových stránkách nebo v mailové komunikaci. Můžete zde vystavovat fotky vašich referenčních projektů, sdílet videa nebo přímo na vaší zdi komunikovat se zákazníky, kteří k vám díky tomu získají i větší důvěru.
5. Užitečné statistiky chování
Facebook pro vás shromažďuje cenné statistické údaje o vašich fanoušcích, a to i o těch potenciálních. Můžete si zde ověřit, zda jste si svou marketingovou strategii naplánovali správně a zda by například nemělo smysl rozšířit vaši cílovou skupinu o nějaký dosud neobjevený segment.