Možná jste se setkali s názorem, že je Facebook přežitek, že ho za chvíli stejně zruší nebo smažou. Opak je ale pravdou – Facebook je i dnes nejsilnějším sociálním médiem a třetím nejsilnějším vyhledávačem!

Patrně bychom měli ještě uvést na pravou míru rozdíl mezi firemním a osobním facebookovým profilem: Ten nejzásadnější je v tom, že osobní profil nelze využívat k placené propagaci – ten slouží primárně k nekomerčním účelům.

1. Oslovíte širokou masu potenciálních zákazníků

miliardy aktivních uživatelů za měsíc – takové jsou poslední statistiky Facebooku. Ačkoli je logicky neoslovíte úplně všechny, potencionální okruh možných nových vazeb je pořád velmi široký. Založení Facebookové stránky je zdarma – jazýček vah tedy jasně ukazuje PRO Facebook.

2. Propagujete své zboží a služby

Velmi snadno si můžete vytvořit segmenty prodávaného zboží či nabízených služeb a propojit je odkazem přímo na váš web. Opět vás to nebude stát ani korunu.

3. Levná placená propagace

V porovnání s ostatními formami placené propagace na internetu vychází facebooková reklama výrazně levněji. A má další pozitivní dopad v šíření od placených fanoušků na jejich přátele a tak dál.

4. Jste v přímém spojení se svými zákazníky

Na Facebooku můžete být daleko méně formální než na webových stránkách nebo v mailové komunikaci. Můžete zde vystavovat fotky vašich referenčních projektů, sdílet videa nebo přímo na vaší zdi komunikovat se zákazníky, kteří k vám díky tomu získají i větší důvěru.

5. Užitečné statistiky chování

Facebook pro vás shromažďuje cenné statistické údaje o vašich fanoušcích, a to i o těch potenciálních. Můžete si zde ověřit, zda jste si svou marketingovou strategii naplánovali správně a zda by například nemělo smysl rozšířit vaši cílovou skupinu o nějaký dosud neobjevený segment.


Potřebujete vědět více?